vi som väntar på något gott väntar alltid för länge



Är nyss hemkommen från pappa o co.
Har ätit god mat och efterrätt.
Så nu sitter jag här i lugn och ro
och kollar på en massa inredning.
Tror att jag har fått inrednings-sjuka.
Är så sugen på allt, det kliar i mina
fingrar, eller i hela mig.
Jag har så mycket idéer och bilder
i mitt huvud men kan ju inte göra
dom till verklighet än.
Jag tror att jag har ett verkligt behov
av att pyssla och dona hemma.
Jag mår bra av det. Få ut lite kreativitet.

Att göra andra glada, är att göra sig
själv glad
. Ligger det inte mycket i det?
 Jag tror att jag gjorde någon väldigt
glad idag. Och det känns så bra.
Mitt mål är att bli en snällare,
omtänksamare och ödmjukare
människa och jag tror att jag gjorde
framsteg idag. Inte för målets skull
egentligen, mer för att jag spontant kände
att jag vill hjälpa denna människa.
Nu låter jag nästan som en profet.

Nu har jag gäspat alldeles för många
gånger på en minut. Sängen känns
ganska lockande. Så god natt!









Kommentarer
Postat av: M

Du har ett hjärta av rent guld. Rätt igenom.

2010-05-09 @ 00:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0