migrän, promenad och dagdröm


Igår kväll efter jobbet var jag helt slut.
Jag vet inte riktigt varför men jag somnade
tidigt. Vaknade vid 04.00-tiden av huvudvärk.
Insåg snart att det var migrän.
Somnade efter en timme och när jag vaknade
vid 07.00 satte det igång igen. Men efter lite
massage, alvedon och ipren så lämnade
värken mig ifred. Peppar, peppar!

Så, dagen idag;
Ska försöka få med mig sällskap och gå runt
sidsjön. För termometern visar fortfarande
plus! Ikväll blir det kalas, både
pappa och bror fyller år den här veckan.

En till sak, jag längtar efter semester.
Nu kanske folk tänker, "men du jobbar
ju inte så mycket"
 Men man ska ändå gå till jobbet
varannan dag. Och ser allt som ska
göras; tvätt, städ, handla, laga mat.
Dessutom har jag inte varit lång-ledig
sen kreta. Och det var i maj. Inte ens
en vecka. Jag känner att lite ledigt är
på sin plats. Åka bort och bara få vara.

Det ska jag drömma om idag!


Kommentarer
Postat av: Frida - the true life

Ajdå det är aldrig kul att jobba! Såg du festivalfinalen igår då? :)

Kram*

2010-03-14 @ 14:06:33
URL: http://realityblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0