sjukling

Jag är sjuk. Ont överallt, snuvig och lite feber till och från.
Så jag ligger nerbäddad i soffan och kollar på dåliga
såpoperor. Kanske slår igång Sex and the city-boxen.
Är alltid ett troget sällskap!
Tur att jag har världens bästa sambo som handlar
åt mig och pysslar om mig.
Nog om det..

I helgen har vi varit i ljusdal och hälsat på.
Grillat och gosat med småttingarna.
Har varit jätte mysigt. Nu när bandy-säsongen
är över så får vi tid att åka ner oftare.

I söndags unnade jag och min kära
svärmor oss massage. Vi behövde det båda två.
Fick då tips om akupunktur. Jag skulle vilja
testa det. Jag är ju ofta spänd och har svårt
att slappna av. Tror att det kan vara skönt men
det är dyrt och jag tror inte att jag kommer att
lägga mina pengar på det.

Det jag istället behöver och ska lägga pengarna
på är en ny telefon men så fort jag går in i en
telefon butik så känner jag mig som 80 år.
Tekniken är inte min starka sida.
Vad ska man ha? Vad är bra?
Det finns så mycket att välja mellan.
Min telefon har gjort klart sitt. Den vill inte mer.
Så när jag blir piggare ska jag ta mig an det där.

Nu ska jag krypa ner under täcket igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0