den eviga matfrågan


Blev inbjuden till en matgrupp på facebook.
Så jag bestämde mig för att lägga upp några recept där
och insåg vilken oreda det är bland mina papper.
Så nu har jag rensat och fått ordning i min recpetbok!
Och en massa inseperation också. Jag fastnar liksom
och gör samma mat jämt (mest M som lagar här hemma
faktiskt) Jag måste bli bättre på det där men
nu när jag fått lite nya idéer så kanske jag ställer
mig vid spisen oftare!
Idag gör M köttfärslimpa, gud så länge sen och så gott!

Förra veckan skrev jag en matlista för lunch och middag
som räcker två veckor framöver, men det har inte
gått så bra. Jag kan tänka mig hur det är för barnfamiljerna.
Näringsrikt, gott, snabbt, varierat; det är verkligen inte lätt.


Annars är det jobb som står på schemat idag. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0